بیا تو بندر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با دست کوتاه ببخشد او را با دست دراز ببخشند [ مى‏گویم : معنى آن این است که آنچه آدمى از مال خود در راه نیکى و نیکوکارى بخشد ، هرچند اندک بود خدا پاداش آن را بزرگ و بسیار دهد ، و دو دست در اینجا دو نعمت است و امام میان نعمت بنده و نعمت پروردگار فرق گذارد ، نعمت بنده را دست کوتاه و نعمت خدا را دست دراز نام نهاد ، چه نعمتهایى خدا همواره از نعمتهاى آفریدگان فراوانتر است و افزون چرا که نعمتهاى خدا اصل نعمتهاست و هر نعمتى را بازگشت به نعمت خداست و برون آمدن آن از آنجاست . ] [نهج البلاغه]
امروز: سه شنبه 103 مهر 17

 ،قسمت دوم مصاحبه محققان و طلاب و دانشجویان خانه هنر و اندیشه مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما در قم با منتقد محقق سینما، آقای سعید مستغاثی با عنوان «جادوئیسم و سینما». شماره 22 نشریه رواق اندیشه و هنرماهنامه تخصصی خانه هنر و اندیشه

-پس فیلم سازان مستقل در سینمای غرب، خصوصا هالیوود چه می کنند؟   

در مصاحبه­های بسیاری از کارگردان­های هالیوود هست که بسیاری از طرح­های مستقل خودشان در آمریکا را نتوانستند اجرا کنند، چون روسای کمپانی­های بزرگ تولید و توزیع و بازاریابی این اجازه را ندادند، و فقط طرح­های خاص که هم جهت با نظریات صهیونیست هاست اجازه تولید و پخش میگیرند. جریان اصلی سینمای آمریکا که همه سینماها را در بر می­گیرد، دست این گروه است. یک مثال خیلی ساده اش فیلمی بود که چندی پیش تلویزیون راجع به ترور جرج بوش پخش کرد. در این فیلم، فیلم­سازی می­آید، به اصطلاح آینده را نشان می­دهد که مثلا جرج بوش ترور می­شود و به قتل می رسد. این فیلم را که در انگلیس ساخته شد، هیچ­کدام از سینماهای آمریکا حاضر نشدند نشان بدهند، چون همه این زنجیره سینمایی در دست همان کمپانی­های صهیونیست­ مسیحی و یهودی است. این سیستمی است که موجود است.این سیستم از سالها پیش، برنامه­ریزی گسترده ای کرد، طرح­ریزی کرد، که طبق آرمان­ها و اهدافش فیلم های بسیاری بسازد. فیلم­هایی که بتوانند آرمان­ها و اهدافشان را تئوریزه کنند. گویی از دهه هفتاد هم این قضیه وجود داشته، شما به خوبی اسطوره­های صهیونیسم مسیحی و یهودی را در این فیلم­ها می­توانید ردیابی کنید.

 

-اگر ممکن است، درباره سایر فرقه های انحرافی عرفانی غرب، توضیحات بیشتری بفرمائید. ظاهرا هری پاتر بیشتر مدیون مکاتب عرفانی یهودی-مسیحی است، در این زمینه چه بیانی دارید؟

درباره کتاب و فیلم هری­پاتر باید به یکی از اسطوره­هایی که در هالیوود بیشتر از همه وجود دارد و تفکری که بیشتر از همه رسوخ دارد، اشاره کنم. تفکر کابالیسم(قبالائیسم) در این فیلم واضح است. کابالیسم داستان مفصلی دارد. بعضی­ها شروع آن را به آیین های جادویی و مشرکانه مصر باستان مربوط می­کنند، کابالیسم یکی از آیین هایی است که جادوئیسم و جادوگری اصلاً از آن در می­آید، برخی فرقه شوالیه­های معبد و جنگ­های صلیبی را در ترویج کابالیسم در میان مسیحیان و ایجاد کابالیسم مسیحی موثر می دانند. عناصر اصلی کابالیسم، موعودگرایی و شیطان شناسی و قدرت شر و روش های مرموز صوفیانه و پنهان کاری و جادوگرایی هستند. همه این عناصر در اثری چون هری پاتر پیداست. البته آثار فراوان دیگری هم به کابالیسم اشاره های پیدا و پنهانی دارند. اگر دوستان فیلم رمز داوینچی را دیده باشند، به خوبی می­توانند نمادها و علائمی را در این فیلم در این باره ببینند. بعضی مواقع خودشان این چیزها را به خوبی در فیلم هایشان رو می­کنند و می­گویند.

به هر صورت کابالیسم مکتب جادوگری است و سر رشته آن هم می­رسد به آن کاهنان و ساحران مصر باستان که افراد فرعون بودند. مایه­های اصلی آن، مایه­های مادی­گری است. خیلی­ها حتی ماتریالیسم و مکاتب مادی­گری را ناشی از این کاباله­ها می­دانند، اینها آمدند ماتریالیست را حتی با اومانیسم ترکیب کردند، بعدها در جنگ های صلیبی، فرقه شوالیه­های معبد، این مضامین یهودی-دنیوی را از حاخامهای کابالیست فراگرفتند و در اروپا پخش کردند. گفته می­شود که شوالیه­هایی که خودشان مسیحی بودند،‌ بعد در محل ادعایی معبد حضرت سلیمان(علیه السلام) در بیت المقدس، تنها ماندند و به آموزه­های جدیدی رسیدند و کلیسای کاتولیگ آنها را مرتد اعلام کرد. سپس اینها بیرون آمدند و مدت­ها حق السکوت از کلیسای کاتولیگ می­گرفتند تا بالاخره بر اثر قدرت گرفتن کلیسای کاتولیک، آنها را قتل عام کردند، اما عده­ای از آنها به اسکاتلند گریختند و اولین لژ­های فراماسونی را به وجود آوردند، یعنی در واقع فراماسونری هم از همین­جا به وجود آمده است و منشا کابالیستی دارد.

 

-اگر امکان دارد درباره فیلم و رمان رمز داوینچی که اخیرا سر و صدای زیادی به پا کرد و ارتباط آن با بحث بیشتر توضیح دهید. درباره سایر آثار شاخص نیز توضیحاتی بفرمائید.

در فیلم رمز داوینچی ماجرای مذکور به نوعی توضیح داده می شود. در فیلم می بینیم که برخلاف عقیده مسیحیت کاتولیک ادعا می شود که حضرت عیسی مسیح (علیه السلام) نسلی از مریم مجدلیه داشته اند. راز و رمز این نسل را انجمن یهودی- صهیونیستی اخوت خانقاه حفظ کرده است. آن نسل در همان روز موعود، می­­آید و ظهور می­کند و در نبرد نهایی آرماگدون پیروز می شود. به هر صورت کابالیسم و جادو از اینجا به شوالیه­های معبد و سپس به فراماسونری کشیده شد. شما در این فیلم، هم اسطوره­ها و نمادهای کابالیسم و جادوگری و هم فراماسونری می­توانید پیدا کنید.

در جنگ ستارگان دقیقاً ماجرای شوالیه­های معبد وجود دارد، در این فیلم چند قسمتی و پرفروش، افراد شوالیه مانندی هستند که می­خواهند دنیا را  توسط یک امپراتوری نجات دهند، توسط آدم­های خبیثی که دارت نامیده می­شوند، خبیث­ترین­ها به کناره رانده می­شوند و بعد شورش می­کنند و در جنگ آخر پیروز می­شوند. همان جنگ آرماگدون.

در سه گانه پر خرج و موفق ارباب حلقه­ها باز همین قضایا وجود دارد، یعنی دقیقاً نه شوالیه­اند که محور مبارزه با باطل هستند. ‌نه فرد هستند که یاران حلقه اند که این عدد عین تعداد نه نفر اولیه فرقه شوالیه های معبد هستند! قسمت آخر فیلم هم با نام و رویکرد بازگشت پادشاه تمام می شود. آن پادشاهی که خودشان اعتقاد دارند برمی­گردد. شیطان شناسی و قدرت شر و موعودگرایی و قهرمان پروری و لباس هایی شبیه سربازان صلیبی و تمام عناصر دیگری که لازم است تا آن فیلم را هم اثری متاثر از کابالیسم بدانیم، در فیلم ارباب حلقه ها وجود دارد.

فیلم رمز داوینچی یکی از فیلم­های کابالیستی است که مایه­های تأسیس انجمن اخوت خانقاه صهیون را این­گونه توضیح می­دهد که برای حمایت و حفاظت از نسل به وجود آمده تا در زمان خاص آن عیسای دوم بر اساس پیش گویی های کتاب مکاشفات یوحنا از عهد جدید بیاید و بعد از جنگ آرماگدون جهان در حکومت هزار ساله مسیح ثانی آرامش خود را بیابد. در فیلم ادعا می شود افراد مختلفی در این انجمن عضو بوده اند، همان فراماسون­ها، مثلاً کسانی مثل لئوناردوداوینچی، سر آیزا ک نیوتون  و افراد دیگر.

در فیلم رمز داوینچی گفته می­شود که حقیقت راز عیسی مسیح(علیه السلام)، حقیقت جام مقدس و آن مریم مجدلیه است،بانویی که به نظر آنها بدکاره بود و سپس با عنایت مسیح، بانوی مقدس شد. بنا به ادعای فیلم، این حقیقت در تمام طول تاریخ توسط اعضای خانقاه صهیون زنده نگاه داشته شده است: در تابلوها، در موسیقی، در فیلم و در سایر هنرها. این جالب است که یک فیلم هالیوودی است که این مطالب را می­گوید، یعنی این به قول برخی توهم توطئه نیست. دلیل اینکه چرا در این فیلم صریحا این مطالب را می­گوید و دست خودشان را رو می­کند،‌ را هم خواهم گفت.

حتی ادعا می کند ما آمدیم حقیقت این جام مقدس و حقیقت ماجرای مریم مجدلیه را در طول تاریخ برای کودکان در کارتون­ها نگه داشتیم! در کارتون­های والت دیزنی. حتی اسم می­آورد: زیبای­خفته، سیندرلا، سفید برفی و هفت کوتوله، شیر شاه.  همیشه در این کارتون­ها آدم­هایی هستند که قلمرو آنها تسخیر شده است؛ مثلاً سفیدبرفی از قلمرو خودش رانده می­شود، و به جنگلی می­رود و در آنجا زندگی می­کند. سیندرلا و زیبای خفته  هم همین گونه اند.  اینها از قلمرو خودشان دور شده اند و زمانی باید به وسیله نیروهای خیر برگردند و قلمرو خودشان را پس بگیرند مثل شیر شاه.

در برخی از این آثار همیشه به دنبال مادری می­گردند. این سوال همیشه در ذهن­ها بوده که چرا در این کارتون­ها، همه دنبال مادرشان می­گردند، برای من هم سؤال بود چرا همه دنبال یک مادر گمشده­ای می­گردند؟ بنا به ادعای فیلم آن مادر گمشده همان مریم مجدلیه است، یعنی در این فیلم می­گوید که ما سعی کردیم این حقیقت راز جام مقدس را در آثار مختلف هنری حفظ کنیم و به نسل آینده انتقال دهیم. حتی موسیقی­هایی چون موسیقی اوپرای فلوت سحرآمیز بوتزا که دقیقاً اسطوره­های یهودی و کابالیستی در آن بیان می­شود، یا بوچلی، یا خیلی­های دیگر که اصلاً باور نمی­کنید.

همیشه می­گفتند این نظریه، توطئه است و اینها، این­جوری نیست هنر برای هنر است! هنر برای سرگرمی است! هالیوود برای سرگرمی فیلم­ می­سازد! ولی الان خود هالیوودی ها می­گویند که این­گونه نیست و نبوده و نخواهد بود. اسم هری ­پاتر هم در فیلم رمز داوینچی به طور مستقیم می­آید که گویا هری پاتر هم از جمله آثاری بوده که برای حفظ آن حقیقت جام مقدس ساخته شده است. هری­ پاتر فردی است که از قلمرو خودش دور مانده، حقش را موجود رازآمیز و شروری به نام لرد ولدُمورت ضایع کرده است و هری به دنبال حق خود با او نبردهایی می کند تا در آخرین نبرد پیروز شود. ولدُمورت در جمع آنتی کرایست یا همان دجال و ضد مسیح از نظر صهیونیست های مسیحی است. هری پاتر، کرایست(مسیح) است. هری­پاتر کسی است که قرار است دنیا را نجات دهد.

اگر شما در این فیلم­ها نگاه کنید می­بینید که عبارت «چوزِن وان» یعنی فرد برگزیده و منتخب یگانه، به کار می رود. در ماتریکس می­گویند نئو، فرد برگزیده­ای، ‌در هری­ پاتر و  جنگ ستارگان هم قهرمان فیلم را یک برگزیده می دانند که باید این دنیا را نجات دهد. پشتوانه همه این آثار، یک فرضیه است، چیزهایی به طور غیرمستقیم یا مستقیم به مخاطب القا می شود تا پروژه آخرالزمان سازی غرب، بنا به خواست صهیونیسم سامان بیایبد.

 شوالیه های معبد، یکی از کارهایی که در معبد سلیمان انجام می دهند، جادوی سیاه است کهدر فیلم هری­ پاتر هم جادوی سیاه را دیدیم. اصلاً محفل ققنوس در هری­پاتر، همان قضیه شوالیه­های معبد است که می­خواستند رازی را نگه­دارند، محفل ققنوس هم همان محفلی است که قرار است هری­پاتر آن را محافظت کند.

جرج بوش نهایتا از آن فیلم دفاع کرد. دقیقاً آرمان های صلیبی سیاست مداران صهیونیست در این فیلم ها نمایان است. در نهایت، چیزی که این وسط وجود ندارد، خداست. مقابله با نیروهای خیر و شر و همه چیز، با استفاده از نیروهای انسانی و جادوئی است، مثل هری­پاتر، جنگ ستارگان،‌ ارباب حلقه­ها یا خیلی فیلم­های دیگر. این­ چنین است که جادوئیسم در خدمت آموزه­های یهود، کابالا، انجمن خانقاه صهیون، فراماسونری و صهیونیسم قرار می­گیرد، چیزی که الان دیگر پرده­پوشی نمی­کنند.

 

-چرا اینها می­آیند و صریحا این مطالب را می­گویند، چه شده که حالا دارند از رو بازی می­کنند؟

در فیلم رمز داوینچی گفته می­شود، که با تغییر هزاره، نوبت به نبرد نهایی می رسد م همه چیز رو می شود. البته این جزء اعتقادات آنهاست. الان صد و بیست کانال اوانجلیستی شدیدا در حال فعالیت است. اینان می­گویند که ورود به هزاره سوم، یعنی ظهور آرماگدون. اینها در دروازه های بیت المقدس و قدس شریف، دوربین کار گذاشته اند که قضیه جنگ آرماگدون را فیلم­برداری کنند.  مرتب توریست می­برند آنجا، بارها و بارها این گفته شده و این اعتقاد در رمز داوینچی هم گفته می­شود که با عوض شدن هزاره، با ورود از برج هود به برج حمل باید این اسناد خانقاه صهیون افشا شود که یک چنین نسلی از عیسی مسیح(علیه السلام) وجود دارد. افشا شود که اینها باید آزادی­خواه جهان باشند. خوب حالا رمز داوینچی افشاگر این است دیگر، یعنی خود او دارد دلیل وجودی خودش را بیان می­کند و می­گوید به این دلیل ساخته شده­ام که بگویم چه اتفاقاتی می­افتد و باید بیفتد.

در آمریکا مؤسسه­هایی درست شده مثل مؤسسات اکتوان، مؤسسات فیلم­سازی است، که دقیقاً به دست اوانجلیست­ها درست شده و قرار است اینها خودشان فیلم­هایی بسازند که مستقیماً تبلیغ این آرمان­های خودشان را بکنند، یعنی به این نتیجه رسیدند که دیگر پرده­پوشی و در پرده سخن گفتن و در خفا حرف زدن و سخن­گفتن بس است. دیگر باید بدون پرده سخن گفت. از این جهت است که شما می­بینید هفتاد درصد از فیلم­هایی که از آن طرف می­آید،‌ فیلم­های غربی آخر الزمانی است و ‌همین مایه­های جادویی در آن وجود دارد، آنتی کرایست  ظاهر می شود و  مسیح باید با آن مقابله کند. به قول یکی از دوستان سینمای غرب الان آرایش آخر الزمانی گرفته است. این یک واقعیت است و در همه فیلم­هایشان دیده می­شود،‌ و جادوئیسم هم در همین مرتبه قابل تفسیر و تعبیر است....ادامه دارد....



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط آدمین در جمعه 88/2/11 و ساعت 12:44 عصر | نظرات دیگران()
    بودجه سایت های اینترنتی ضد اسلامی یک میلیارد دلار است. یک تحقیق انجام شده از سوی دانشگاه الازهر نشان می دهد بیش از ده هزار سایت اینترنتی سرگرم فعالیت تخریبی علیه دین مبین اسلام و مسلمانان هستند.
    این بررسی که به وسیله دکتر « سید مرعی» استاد دانشکده تربیت دانشگاه الازهر انجام گردید و در روزنامه روزالیوسف منتشر شده، میزان هزینه اختصاص یافته برای این سایت ها را بالغ بر یک میلیارد دلار در سال ارزیابی کرده است. در این بررسی همچنین خاطرنشان شده است سالانه یک میلیون دلار بودجه به سایت های اینترنتی اسلامی (که تعداد آنها بیش از 200 سایت نیست) اختصاص یافته است. در این بررسی، تاریخچه تاسیس سایت های ضد اسلامی از سال 1980 میلادی مورد کنکاش قرار گرفته و به این نتیجه دست یافته است که برخی از سازمان های صهیونیستی، جزو نخستین نهادهایی بودند که به اهمیت بهره گیری از اینترنت برای بسط و نشر افکار ضد اسلامی شان پی بردند. مطابق آنچه که در این بررسی آمده، رویکرد اصلی برخی از سایت های اینترنتی مزبور، روا داشتن جسارت و اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص)، خدشه دار ساختن قرآن و اهانت به پیامبر اکرم(ص) بوده و گردانندگان برخی از سایت های دیگر اقدام به نگارش سوره ها و آیاتی شبیه آیات قرآنی می نمایند که آکنده از هرزه درایی و عقده گشایی نسبت به اسلام و مسلمانان است.
    در این بررسی همچنین خاطرنشان شده برخی از سایت های اینترنتی، کلمات و عبارات قرآنی مشهور را با خطوط عربی و در شکل خوک، سگ و دیگر حیوانات، در صفحه اصلی خود درج می نمایند. از طرفی برخی از این سایت ها، که در این تحقیق به عنوان « سایت های نژاد پرستانه» توصیف شدند، مدام مسلمانان را به ارتکاب اعمال تروریستی، خونریزی و نژادپرستی متهم می کنند و در این میان، سایت های اینترنتی ضداخلاقی و مستهجن، اقدام به درج آیات قرآنی در حواشی صفحه اصلی خود می نمایند. از طرفی در بعضی از سایت های اینترنتی ویژه مد، کلمات و آیات قرآنی در حواشی لباس های ارائه شده در شوهای معروف لباس، نقش بسته است.
    در پایان این تحقیق، بیان شده که این سایت ها، جزو راهکارهای نوآورانه دشمنان اسلام برای ادامه جنگ علیه آن و ارائه تصویری وارونه از دیانت اسلامی در میان غیرمسلمانان محسوب می شود تا امکان دسترسی غیر مسلمانان به معارف اسلامی را به کلی از بین ببرند. « سید مرعی»، محقق و پژوهشگر مصری که این بررسی را انجام داده می گوید: به سبب استفاده بی حد و حصر دشمنان از این راهکار، لزوم بهره گیری از اینترنت برای تبلیغ دیانت اسلامی، ضرورت مضاعفی پیدا کرده است... منیع: تبیان به نقل از http://mouood.org/content/view/8594/2/


  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط آدمین در جمعه 88/2/11 و ساعت 12:44 عصر | نظرات دیگران()

    گاف های پایان ناپذیر صدا وسیما

    سؤالات زیادی ذهنم را مشغول کرده بود که چرا آن پیر جماران آن انسان روشن ضمیر، از صدا و سیما تعبیر دانشگاه را بکار می بردند. جوابم را گرفتم که چون در آن مراکز علمی دو ویژگی وجود دارد که در صدا و سیما باید چنین باشد: 1- دریافت روشنایی علم ودانش از طریق اساتید مختلف2- بهره مند سازی انسانهای مستعد یادگیری بدون درنظر گرفتن قومیت،گرایش و غیر آن که هرکدام با عدالت درس آموز ی خویش را از اساتید فرا می گیرند،اما متاسفانه این رسانه ملّی که می بایست رعایت توازن و عدالت را کند این خصیصه اسلامی و انسانی را رعایت نمی کند و ما سوتی های صدا وسیما را از دهه فجر سال 87 تا عید 88 پیگیری کرده تا به یک قضاوت رسیدیم که باید در صدا و سیما عزل اساسی انجام گیرد.

    در دهه فجر ناجوانمردانه زیبا ترین و شیرین ترین روزهای انقلابمان را جولانگاه چهره های حزبی و مخالف دولت اسلامی کرده بود و ظاهرا این نهضت همچنان ادامه خواهد یافت تا هر چه میخواهند بگویند وباکی هم برایشان نباشد مثلا در یکی از برنامه ها درشبکه یک برنامه نقره وقتی مهمان برنامه جناب آقای محمد علی نجفی کارگردان سریال سربداران شرکت داشت این آقا در جواب اولین سئوال مجری بدون هیچ ارتباطی بحث را به آقای میرحسین موسوی کشاند و در ضمن تعریف از ایشان وتوهین تلویحی به رئیس جمهور اسلامی ایران ،میرحسین موسوی را بهترین گزینه برای ریاست جمهوری معرفی کرد و ایشان را شایسته این جایگاه دانست شاید دیده باشید در این ایام که به بهانه تعریف خاطرات دوران مبارزه هر که مخالف دولت بود فرصت پیدا کرد که به صدا وسیما بیاید و با تعریف خاطره چنین القا کند که فقط ما بودیم که زحمت کشیدیم و حالا حق مارا احمدی نژاد غصب کرده است آیا فقط انقلاب را این چند نفر انجام داده اند؟ و کسان دیگری در این میدان بزرگ نقش نداشته اند انصاف کجا رفته است؟ یا یکی از سوتی های دیگر صداو سیما این است که یکی ازکارشناسان تاریخی اخیرا گفته است که از نظر من انفجار سینما رکس آبادان در سال 1356 کار ساواک نیست در حالی که از مسلمات تاریخ انقلاب ما، دست داشتن سازمان مخوف ساواک در امر انفجار سینما رکس آبادان بوده است به هر حال باید گفت زوار صدا وسیما از سوتی دادن ها در رفته به راستی چه باید کرد ؟آیا مسئولان وظیفه ندارند جلوی حجم گاف های بجا و نابجای صدا و سیما را بگیرند؟

    اما بگذریم که همه اینها سوتی بود و اتفاق! و شاید غرض و مرضی در کار نیست اما فراتر از این موضوع در دهه فجرسال گذشته برنامه ای اتفاق افتاد و آن این بود که کسانی که باید مطرح بشوند، نشدند وکسانی که نباید مطرح بشوند، مطرح شدند.  مثلا آیا شهید مطهری رئیس شورای انقلاب وقت هیچ نقشی در انقلاب نداشت؟ آیا در کنار امام نبود؟آیا تئوریسین انقلاب نبود؟ چرا در برنامه های فجر سال گذشته از شهید بهشتی و مطهری نامی برده نمی شد و اگر هم برده می شد گذرا و بدون تحلیل ازآن عبور داده میشد! آیا مغز متفکر جهان اسلام فیلسوف بزرگ آیت الله مصباح یزدی هیچ نقشی در مبارزات حق طلبانه ملّت سلحشور ایران نداشته است که یک بار هم در این ایام، مصاحبه ای و نشستی با این مرد بزرگ انجام نگرفته است؟؟!!!

    نکند آقایان شبهات هتاکانی که چندین سال تبلیغ کرده اند که آیت ا... مصباح در مبارزات نبوده است مورد مقبول واقع شده است؟! در حالی که به قول آقا مرتضی تهرانی که می فرمودند استاد ما در قبل از انقلاب دائما از دست ساواک فراری بود و به مدرسه حقانی نمی آمدند یا مثلا حضور بسیار پررنگ آیت ا... یزدی بر همگان مشهود است چرا و چرا ؟؟! در حالی که بعضی از افراد مطرح در دهه فجر انقلاب سال گذشته با اینکه نقش مهمی در انقلاب نداشتند به طور متوالی در شبکه های مختلف از‌آنان به عنوان صاحبان انقلاب نام برده می شد و این خطر بزرگی است و از جهتی دیگر در دهه فجر سال گذشته حجم اطلاعات وداده های انقلاب بدون تحلیل کار پسندیده ای نبود زیرا که می بایست اطلاعات انقلاب که به مردم داده می شود جهت دار و هدفمند انجام می شد در حالی که فقط اطلاعات خشک و خالی و غالبا بدون پردازش وتحلیل!درحالی که مردم امروز بسیار باهوش و با اطلاعات بالا زندگی می کنند و از این نهاد رسانه ای توقع این است که همانطور که در جریان غزه با حرکت بسیار عالی امپریالیزم خبری را در هم شکست و در پی هر خبری،تحلیلی صورت می گرفت در این مورد انقلاب هم انجام می گرفت.
    از سوتی های دیگر صدا وسیما در ایام نوروز سال 88 اگر دقت کنیم:
    اگر به آرم شبکه دو در مورد نامگذاری سال توسط مقام عظمی ولایت توجه کنید کلمه متمایز شده بیانگر همه چیز هست! از اینکه بگذریم در روز عید حرکات زیبای دیگری وجود داشت که قابل بیان است، آقای محمد اصفهانی به صورت زنده با گروه کر خود آواز فرمودند! البته گروه کر ایشان شامل تعدادی از عزیزان خواهر و برادر و البته از نوع محجبه بود که شوربختانه تصویر بردار عزیز علاقه عجیبی برای موج رفتن روی صورت خواهران عزیز داشت تا برنامه هر چه بیشتر شبیه یک شو به نظر آید!شاید تصویر بردار خانم بودندواشکال شرعی نداشته!!
    برنامه کلاه قرمزی و پسر خاله و پسر عمه زا! هم امسال ساعت20 مهمان خانه های ماست. طبق معمول تعدادی افراد خوشنام و خوش... بی خیال این خوش ها! مهمان این برنامه فاخر هستند، از خاله باران تا امین حیائی و آتیله پسیانی و ... جالب اینکه در پس دیالوگ های مجری و عروسک ها نکات جالبی وجود دارد، جایی که پسر خاله به مجری گوشزد میکند"بچه هایی هستند که لباس نو ندارند، آجیل و شیرینی ندارند!" البته باز جای شکر داره که این برنامه برای خردسالان تهیه شده وگرنه خدا باید به داد ما می رسید با این سیاه نمایی ها! عجیب است و جای سوال است که حضور خانم کوثری بعد از چند سال دوری از رسانه ملی با لابی پدر گرام بوده یا ...

    اما جالب می شود زمانی که بدانیم در فیلم ماه عسل که مابین ساعت21 الی 11:30 از شبکه2 پخش میشود از چهره های خوشنام تری چون "خاطره حاتمی" هم استفاده می شود! ایشان در دو فیلم قبلی خود که من در خاطر دارم "گرگ و میش و قرنطینه" دست به کارهای محیر العقولی زد که با معیارهای ما خیلی جور در نمی آید، تیم سازنده فیلم قرنطینه با یک حرکت موزیانه داستان فیلم را بهانه کرده و سر این عروسک خیمه شب بازی را از بیخ تراشیدند تا نشان دهند پیاده نظام ناتوی فرهنگی در بطن جامعه هنرمندان ما غوغا می کند اما گوشی برای شنیدن نیست تا این فریاد رسا را پذیرا باشد و پاسخ متناسب را به آنها بدهد.

    در زمان اصلاحات برانداز این حرکت یک امر عادی برای شکستن قبح حجاب بود اما در دولت عدالت و امید چرا باید به اینگونه فیلم ها مجوز پخش یا حتی ساخت داده شود ؟! در حالی که دختران محجبه ترکیه و فرانسه برای مصون ماندن از گزند پلیس ها کلاه گیس بر سر میگذارند در کشور ما برای شکستن قبح حجاب سرشان را از بیخ مثل گوسفند میتراشند و مسئولین هم در خواب غفلت مثل همیشه کیف میکنند که سینما دوباره احیا شده و روند رکود بازارش متوقف شده ! چگونگی ورود این بازیگران در سیما سوال برانگیز بوده و هست .بگذریم، داستان فیلم از بازیگران نامدارش جالبتر است ، این خانم می خواهد سر خاطرخواه سابقش را به خاطر پول گول بمالد و جای سوال است که چگونه این نوع فیلمنامه ها تبدیل به فیلم میشود؟فیلم هایی بی محتوا و کم ارزش در تعارض کامل با عرف جامعه چگونه به این راحتی بر روی آنتن میروند و بازیگران آنها از سیمای ملی سکوی پرتاب برای معروف شدن خود استفاده کرده و بعدا طلبکار آن سیما هم میشوند که چرا دیگر آنها را ساپورت نمی کند؟

    اگر صدا و سیما یک رسانه ملی است و احتمالا از بودجه بیت المال خرج می کند، لطف کنند شفاف سازی کنند چه مقدار پول صرف این سریال ها میشود ؟! شبکه سه شاهکار شاهکار های خود را در روز عید ارائه داد. فرزاد حسنی به عنوان یک مجری با کت و شلوار طلایی و زیر ابروهای حنایی میزبان خانه های ما بود تا وقت تحویل سال، کسی یکوقت خدای نکرده به سراغ وسایل دیگری چون ریسیور نرود! استفاده از مهمان های ویژه ای چون محسن یگانه فرزند شهید یگانه ! احسان خواجه امیری \"لابد پدر طاغوتی ایشان هم جدیدا مرحوم شده یا اگر شد باید جزء شهدا به حساب آید آقای طناز معروف "خلیل جوادی" و فیض بردن از شعر زیبای ایشان در جایی که بسرودند: دور فردوسی رو چند نفر گرفتند"چهار شنبه سوری" ریشش رو سوزندند!!! البته خنده دار بود وقتی ایشان در قسمتی از شعر خود جوان هایی که زیر ابروی خود را برمی دارند و موی خود را مشک میکنند به سخره گرفت و دو مهمان دیگر بعلاوه جناب حسنی قیافه ای دیدنی پیدا کردند!
    اما آزار دهنده ترین صحنه ها وقتی بود که پخش شبکه و تهیه کنندگان آن? تصاویر شهدا و مقام معظم رهبری را با صحنه های احسان خواجه امیری که در دل ابر و رقص نور به عالم خود بود! میکس کردند تا یکوقت کسی نگوید این چه وضعیه؟
    اما شبکه پایتخت ! "نمیدانم در روزگاری که از واژگونی تاج و تخت بیش از سه دهه می گذرد چه اصراری وجود دارد از اسم پایتخت بجای تهران استفاده شود" آره شبکه پنج سیما یعنی شبکه تهران در روز عید از یک از تعداد زیادی بازیگر دعوت به عمل آورده بود تا آمار بازدیدکنندگانش دچار افت نشود و خود را در بالانس با دیگر شبکه ها بالا نگه دارد.
    کارنامه درخشان سیما با پخش تعداد زیادی فیلم روز دنیا و البته هالیوودی درخشان تر میشود تا این سوال چون پتک بر سر ما فرود آید که شعار مرگ بر آمریکا را قبول کنیم یا دم خروس را؟ اصلاح الگوی مصرف باید از فرهنگ و الگو های فرهنگی شروع شود .آیا وضعیت فرهنگ و هنر همچنان در مظلومیت باقی خواهد ماند؟ آیا این ویروس ها و میکروب های خطرناک با زدن هزاران شعبه دیگر وتکثیر خود کثیفشان، آینده فرزندان ما را در باتلاق تباهی فرو خواهند برد؟ خوب است کسانی که به نقد بی رحمانه دولت اعتقاد دارند و از پخش یک مستند مربوط به سفرهای استانی رئیس جمهور طفره میروند کارنامه این چند سال زعامت خود را بر صدا و سیما به مردم ارائه دهند ? بگویند که با تبلیغات ثانیه ای ??? هزار تومان و بودجه هشت برابر شده چه کرده اند ؟ بودجه ای که در زمان لاریجانی در نهایت خود به ?? میلیارد تومان رسید اما در زمان این عزیزان به ??? میلیارد تومان هم افزایش پیدا کرد. آیا ما به عنوان جزئی از ملت حق نداریم از این مسائل سوالی کنیم ؟ اگر داریم پس خواهشمند است جوابی در خور شان ملت شریف ایران بدهید.
    اما برای آنکه ملت اسلامی ایران ما را مذمت نکند که در کنار بودجه های کلان صدا وسیما که از بیت المال تهیه می شود وباید به وظیفه خویش عمل کند اما به خاطر غفلت یا تغاقل صدا وسیما انتقادهای علما و مراجع بزرگوار را در این مقوله به عنوان شاهد ومستند در ساحت و عرصه فرهنگی میآوریم که فرهنگ حاکم بر صدا و سیما به گونه ای اقتضا می کند که باید نهضت اصلاحی بر اساس تفکر ولایی ولایت فقیه در صدا وسیما شکل گیرد وپایه تمدن بزرگ اسلامی را بر اساس رسانه طراحی گردد البته به مسئولان صدا وسیما باید گفت اگر شعار عبور از احمدی نژاد را در سر بپرورانید وبا ظرافت های تبلیغی و رسانه ی بخواهید مردم را متوجه مسائل خاص خود کنید نتیجه آن خواهد شد که از خود عبور خواهید کرد:هر چند مردم در راهپیمائی عظیم 22 بهمن سال گذشته طبق خبر، خبرگزاری آلمان که گفت ایرانیان برای همبستگی با دولت اسلامی در راهپیمایی میلیونی شرکت کردند وباید بدانید این دست و پا زدن شما کاری از پیش نخواهد برد و چه بهتر است با حرکت توفنده مردمی در جهت پاکیزه حمایت از دولت اسلامی هماهنگ شوید زیرا که قطار انقلاب به سوی هدف غایی در حرکت است و متوقف نخواهد شد و باید باورمان شود که از طلوع فجر گذشتیم و به طلوع آفتاب ظهور نزدیک شده ایم پس خودتان را بیش از این اذیت و آزار ندهید که انتخابات سال 1388 به مانند راهپیمایی سال گذشته 22 بهمن ،دولت اسلامی با قدرت دو چندان به عرصه ظهور خواهد رسید و مردم طعم شیرین حاکمیت انسانهای صالح را بیش از پیش خواهند چشید.

    مستندات گله مندی بزرگان از صداو سیما در ساحت فرهنگ اسلامی:

    رهبر انقلاب در دیدار روز پنج شنبه با ذاکران اهل بیت به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام ا... علیها به شکل بی سابقه ای از صدا و سیما انتقاد کردند. (16تیر 1386)
    حضرت آیت ا... سبحانی از بدحجابی در صدا و سیما انتقاد کرد و افزود : در حالی که نیروی انتظامی طرح مبارزه با بدحجابی را در کشور اجرا می‌کند، افرادی در سیما حاضر می شوند که موازین اسلامی را رعایت نمی‌کنند و این با برنامه‌ها و سیاست‌های کشور هم‌خوانی ندارد.(3خرداد 1386)
    حضرت آیت ا... مکارم شیرازی از حرکت رسانه ملی به سوی سکولار شدن اظهار نگرانی کرد.متاسفانه امروز رسانه ملی به سمت سکولار شدن حرکت می کند و عقایدی در این رسانه لانه کرده اند که آهسته و بی سر و صدا، تلویزیون را به سمت سکولار جهت می دهد و این هشداری جدی برای مسئولان است. در روزهای اخیر شاهد برنامه هایی هستیم که بعضی از هنرمندان دوران طاغوت را در سیما به عنوان الگو مطرح و به بینندگان معرفی می کنند و این بانظام ارزشی ماناسازگار است.(3خردادماه 1386)

     http://www.nahalnews.com/f_display_art.php?id=5



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط آدمین در جمعه 88/2/11 و ساعت 12:44 عصر | نظرات دیگران()

    راست می گویند تو موجب وهن نظامی!! مشکل در اندیشه تو است. نه آرمانگرایی نه واقع گرا... نمی دانم چه هستی؟! خط امام خمینی عزیز را که فراموش کرده ای و دغدغه های ایشان را اصلا نمی شناسی! با نیازهای امروز دنیا هم که آشنایی نداری.... همین مساله باعث شده هر جا بروی شر به پا کنی: دانشگاه کلمبیا، کنفرانس دوربان2 و  همیشه  موجب سرافکندگی جمهوری اسلامی شوی!!
    کمی منطق داشته باش... چرا فکر می کنی نماینده «مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پابرهنگانی»؟
    آخر مگر «جنگ ما جنگ عقیده است که جغرافیا و مرز نمی شناسد»؟
     چرا باید از «مسلمانان آزاده ی جهان که علی رغم اختناق سیاسی حاکم بر آن ها با ترتیب کنفرانس ها و مصاحبه ها و سخنرانی ها پرده از اسرار جنایت بار آمریکا و ... برداشتند و مظلومیت ما را به دنیا نشان دادند تشکر» کنی؟
    چرا ریشه همه مشکلات را این گونه تحلیل می کنی؟ چرا اعتقاد داری «تا زمانی که تعادل قوا در جهان به نفع مسلمانان برقرار نشود همیشه منافع بیگانگان بر منافع آنان مقدم می شود و هر روز شیطان بزرگ به بهانه حفظ منافع خود حادثه ای را به وجود می آورد»؟
    چرا اعتقاد داری«اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدی با جهان خواران حل نکنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند آسوده نخواهند بود»؟
    چرا توهم کرده ای «عطر خون های پاک شهدای عزیز ما در تمامی جهان پیچیده و اثرات آن را در اقصا نقاط عالم مشاهده می کنیم»؟
     نباید «مانند صاعقه بر سر آمریکا و اسرائیل فرود می آمدی»...
    آخر به ما چه که «جهان امروز تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است»
    و مگر تو وظیفه داری «مسلمانان را در یک تشکیلات بزرگ اسلامی برای از بین بردن رونق و زرق و برق کاخ سفید» سامان دهی کنی؟
    باید می فهیمدی این گونه حرف زدن دیگران را بر ضد ما می شوراند؟ دیدی چطور عکس العمل نشان دادند؟ چه کسی به تو گفته «قلب ها و چشمان پرفروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است و شراره ی کینه ی انقلابی تان، جهان خواران چپ و راست را به وحشت انداخته»؟

    ***
    شنیده ام می خواهی در همه کنفرانس های بین المللی حاضر شوی؟! خدا به خیربگذراند... خواهش می کنم کمی دقت کن! ببین رفتارت چه تأثیری در دنیا داشته؟ اگر در رفتار و گفتارت دقت می کردی که سیاستمداران، رهبران جنبشهای سیاسی، متفکران و ... درباره تو این گونه موضع گیری نمی کردند:
    •    اساسا مشکل تو این است که زبان دیپلماتیک را بلد نیستی. هر چه می خواهی راحت می گویی. ببین اینها سخنان امام جمعه واشنگتن درباره تو است: چنین چیزی (شجاعتی) در سایر سیاستمداران وجود ندارد. احمدی‌نژاد تنها رهبر سیاسی است که به صراحت و صادقانه و بدون استفاده از الفاظ سیاسی، در بزرگترین مجامع رسمی به بحث صهیونیستم پرداخته است. سخنان آقای احمدی‌نژاد دقیقا همانی بود که از ایشان انتظار می‌رفت.
    •    چرا از حاکمان کشورهای عربی یاد نمی گیری؟ ببین آنها هیچ وقت با صحبت هایشان فتنه برپا نمی کنند اهل صلح و گفتگو هستند. به همین دلیل هم اندیشمندان عرب حق دارند تو را با حاکمانشان مقایسه کنند. ببین آقای التمیمی استاد دانشگاه بغداد چه گفته: چیزی که‌ احمدی نژاد دارد و دیگر رهبران کشورهای عربی فاقد آن هستند، "شجاعت و دفاع از حقوق مستضعفان " است که‌ طبق فرمان خداوند بزرگ هر انسان مسلمان و آزاده‌ای باید این دو صفت را در وجود خود جای دهد.  التمیمی در ادامه‌ سخنانش به‌ دعوت تو ایران برای اصلاح شورای امنیت و حذف حق وتو اشاره‌ کرده و گفته: این پیشنهادی برای آزادی و برابری تمامی ملت‌های جهان است و جوامع جهانی باید از این پیشنهاد "احمدی نژاد " استقبال کنند و آن را به‌ فال نیک بگیرند چون حق وتو چندین بار موجب شده‌ که‌ جنایات رژیم صهیونیست در علیه‌ بشریت بدون پاسخ باقی ماند.
    •    رفتار تو باعث شده جنبشهای اسلامی معاصر حرف های بزرگ بزنند چرا باید دکتر کمال الهلباوی سخنگوی سابق اخوان المسلمین بگوید: 100درصد به سخنان و مواضع احمدی نژاد در کنفرانس ضد نژادپرستی دروبان2 افتخار می‌کنم، و شکل‌گیری یک نظام جدید جهانی به رهبری و حضور فعال ایران، ونزوئلا، حزب‌الله و حماس را خواستار شود؟
    •    من نمی فهم چه کسی به تو مأموریت داده قلب زخم خورده مردم فلسطین را شاد کنی؟ همین کارها را کردی که فرج القم رئیس دادگستری فلسطین به تو گفته: از شما بابت سخنرانی خوب در اجلاس دوربان2 تشکر می‌کنم و ما هم مثل شما خواستار از بین رفتن نژاد پرستی و تغییر در شورای امنیت هستیم و مواضع حق وتو باید اصلاح شود.  بعد هم گفته: درست است که نمایندگان اروپایی و لابی صهیونیستی در هنگام سخنرانی شما علیه اسرائیل و نژاد پرستی‌هایش سالن را ترک کردند، ولی سخنرانی شما دل ملت‌های صلح دوست و آزاده را شاد کرد.
    •    مگر مجبورت کرده اند در سیاست خارجی به دستور قرآن عمل کنی و اسرائیل و آمریکا را به خشم آورده، به آستانه مرگ برسانی؟ آخر قدری هم به قلب ضعیف حاکمان اسرائیل رحم کن! مگر نخواندی "سیلوان شالوم" معاون نخست وزیر اسرائیل که در اردوگاه مرگ متعلق به دوران نازی در "اشوویتس ـ بیرکنائو " سخن می‌گفت، سخنرانی تو را در کنفرانس ضدنژادپرستی سازمان ملل را "شرم آور " خوانده.   و گفته: ایران از هیچ کاری برای محو اسرائیل از روی نقشه فروگذار نمی‌کند ".  آنها هم خوب فهمیده اند که تو به کمتر از زائل شدن این غده سرطانی راضی نمی شوی.
    •    حتی نویسندگان اردنی هم مساله را خوب تحلیل می کنند ببین خالد جعافره چه نوشته: ما پیش بینی چنین رفتاری را می‌کردیم و مطمئن هستم که رئیس جمهور ایران نیز به خوبی می دانست که عده ای در این جلسه کارشکنی خواهند کرد ولی عدم شرکت در این اجلاس به خاطر ترس از به هم خوردن سخنرانی، مهر تاییدی بر رفتار نژادپرستان بود. روزنامه های اسرائیلی فاش کردند که کسانی که سعی در ایجاد اغتشاش در جلسه داشتند، توسط رژیم صهیونیستی اجیر شده بودند که قصد تخریب جمهوری اسلامی را داشتند ولی شاهد بودیم که نتیجه برعکس بود و دست این رژیم برای همگان رو شد.
    •    می بینی؟ حزب الله لبنان که امید مستضعفان جهان است هم نتوانسته نسبت به رفتار تو سکوت کند و  سخنرانی تو را در کنفرانس مبارزه با نژاد پرستی "دوربان 2 "در ژنو ، موضعگیری شجاعانه و مسئولانه دانست. حزب‌الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرده، موضع‌گیری شجاعانه و مسئولانه تو در کنفرانس دوربان 2، پشتوانه اساسی برای آرمان فلسطین و مایه امیدی برای همه مستضعفان جهان است که توانایی رویارویی با گردنکشی، ظلم، تبعیض و اشغالگری را دارند.
    •    اگر رفتارت منطقی بود که «یوسف الغوش» عالم اهل سنّت لبنانی برایت نامه نمی نوشت و نمی گفت: همانا موضع شرافتمندانه شما در کنفرانس دوربان 2 در ژنو (مبارزه علیه نژادپرستی) به تمام جهانیان ثابت کرد که شما شایسته‌ترین و صادق‌ترین دفاع را از امت اسلامی و از مسئله فلسطین به عمل آوردید. عمل کسانی‌ که از حضور در این کنفرانس خودداری کردند، مصداق فرموده خداوند متعال است که می‌فرماید: «قل موتوا بغیظکم» (بگو از ناراحتی بمیرید) و آنانی که هنگام سخنرانی شما از سالن خارج شدند تنها می‌توانند مصداق این کلام خداوند باشند که می‌فرماید: «کانهم حمر مستنفره فرت من قسوره» گویی مانند حمار رمیده از مقابل شیر فرار می‌کنند.
    •    لااقل اگر کمی عربی یاد می گرفتی  می فهمیدی کشورهایی که اینقدر علیه ما سرو صدا می کنند هم مجبور شده اند درباره سخنرانی ات مطلب بنویسند و به شکست سنگین اسرائیل اعتراف کنند. روزنامه کل العرب در تحلیل سخنرانی ات نوشته: برخی کشورها به تحریم کنفرانس تهدید کردند و حتی سخنرانی احمدی‌نژاد را نیز قطع کردند؛ عملا همه اینها عملی شد و این کارها نشان می‌دهد اسرائیل چقدر از رسوا شدن چهره حقیقی‌اش متضرر می‌شود
    •    چه اصراری داری سخنگوی مستضعفان جهان بشوی؟ اگر این هدف را نداشتی که عبدالحمید دشتی حقوقدان کویتی درباره تو نمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان همواره پیشتاز بوده،  سخنرانی دکتر احمدی نژاد نشان داد که "زبان احمدی نژاد "، زبان تمامی ملت‌های آزادیخواه جهان است.
    اینها که اینجا آوردم تازه گوشه بسیار کوچکی است از آنچه درباره تو گفته اند.
     می بینی چقدر موجب وهن نظام شده ای؟!! http://www.edalatkhahi.ir/004143.shtml



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط آدمین در جمعه 88/2/11 و ساعت 12:44 عصر | نظرات دیگران()
    تبلیغات ماتریکسی در رسانه ملی!

    بعد از سونامی کره ای ها، امروز آگهی های اقتباس شده از آثار غربی پای خود را به جعبه جادویی گذاشته اند. اقتباس از فیلم های سینمایی نامی در تبلیغات بازرگانی که این روزها وارد تلویزیون شده اند هم قابل توجه و هم قابل تامل است. به گزارش ایرنا، عصر روز دوشنبه بانک ملی ایران در قالب کپی برداری از فیلم ماتریکس به تبلیغ امکانات دسترسی مشتریان این بانک از طریق تلفن پرداخت. در این تبلیغ، با بازسازی دو شخصیت اصلی فیلم ماتریکس، کدی به مشتری داده می شود که بعد از وارد کردن کد، مشتری به ماتریکسی ها می پیوندد. "کیانو ریوز" و "لارن فیش بورن" بعنوان نقش اول در این فیلم در تبلیغ بانک ملی در قالب مشتری و نماینده بانک بازسازی شده اند. بگونه ای که مشتری در قالب "ریوز" و کارمند به شکل ظاهری "فیش بورن" طراحی شده اند. 

    این برای نخستین بار نیست که صدا و سیما اجازه پخش تبلیغات برگرفته و کپی شده برخی از آثار سینمایی را صادر کرده است. چندی پیش بانک ملت نیز برای تبلیغ جوایز خود روی به مستند "راز" آورد تا بتواند مشتریان را به پس انداز در این بانک ترغیب کند. کپی برداری از فیلم های خارجی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی نشان از آن دارد که برنامه و الگوی مشخصی برای تبلیغات در سیما وجود ندارد و مشترکان دولتی و خصوصی این حق را دارند که از هر الگویی که می خواهند در تبلیغات خود استفاده کنند. حضور پیاپی تبلیغات کپی شده در سیما و شخصیت پردازی های انجام شده، پدیده ای است که این روزها با تبلیغات با الگوهای غربی در تلویزیون شاهد آن هستیم. تلویزیون یک رسانه عمومی است و اغلب مردم مخاطبان این رسانه بوده و از همه برنامه های این رسانه حتی آگهی های بازرگانی تاثیر می پذیرند. در این بین کودکان بیش از دیگر مخاطبان از پیام های بازرگانی تلویزیونی تاثیر می پذیرند که این موضوعی قابل تامل است. یک کارشناس رسانه می گوید: «یکی از مصداق های تهاجم فرهنگی کپی برداری از الگوهای غربی است. این الگو می تواند یک نماد، یک ضد ارزش و یا یک باور باشد. در حقیقت فرهنگ به مثابه درختی است که برگ های(نمادها) آن، برگرفته از ارزش ها و باورهای عمیق ملی است.»

    امروز حضور عناصر و الگوهای غربی در تبلیغات بازرگانی نشان از یک نکته دارد و آن تخریب نمادهای داخلی و ترویج نمادهای غربی است. به نظر می رسد این روزها سیما علاقه بسیاری به محصولات فرهنگی یا غیر فرهنگی دیگر کشورها نشان می دهد؛ بگونه ای که بعد از سونامی کره ای ها که همچنان ادامه دارد، امروز نوبت آثار هالیوودی در آگهی های بازرگانی است و مشخص نیست این داستان دنباله دار به کجا خواهد رسید. ماتریکس فیلمی علمی-تخیلی به نویسندگی و کارگردانی برادران واچوفسکی است که در سال 1999 اکران شد.این فیلم آمیزه‌ای از اکشن، هنرهای رزمی و یک فیلمنامه چندلایه است. http://www.rajanews.com/detail.asp?id=28159

    ***دو نکته تکمیلی وبلاگ سینما ساحل نجات صهیون: این هم لینک مرتیط سابق همین وبلاگ درباره دو نکته مورد بحث: http://naghdefilm.parsiblog.com/Archive29106.htm  الف -فیلم ماتریکس در مسیر عرفان یهود و اهداف اخرالزمانی مسیحیان ویهودیان صهیونیست می باشد و تهیه کننده ان جوئل سیلور، از قوی ترین کارگردانان یهودی صهوینسیت هالیوود می باشد.... /ب-متاسفانه چندی پیش نیز تبلیغ یکی از بانکها با الگوگیری از فیلم استعماری راز الگو گرفته بود که این فیلم هم با ترویج آرانش نمای مادی و دنیوی و سکولار مورد توجه عده ای غافل قرار گرفته است. در این باره قبلا مطالبی داشته ایم وباز هم خواهیم داشت.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط آدمین در جمعه 88/2/11 و ساعت 12:44 عصر | نظرات دیگران()
    Click to view full size image

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط آدمین در جمعه 88/2/11 و ساعت 12:44 عصر | نظرات دیگران()

     در این بخش میتوانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات و خود را از طریق نظرات همین بخش بیان کنید!

    در ضمن ممکن است لینکی یا تصویری یا ... در این وبلاگ غیرفعال شده باشد (به دلیل تغیرات در هاست)، اگر با چنین موردی برخوردید، لطفاً لینک و عنوان مطلب را در این قسمت بنویسید تا حداکثر در عرض 48 ساعت بر طرف شود!   با تشکر...



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط آدمین در جمعه 88/2/11 و ساعت 12:43 عصر | نظرات دیگران()
    <   <<   26   27   28   29   30   >>   >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    شهر زیر زمینی و شگفت انگیز در جزیره کیش
    تصاویر جالب غروب خورشید در مریخ
    "توتان خامون" جوانترین و مشهورترین فرعون مصر
    درختی بی نظیر
    "طالع بینی اسم"
    4 ترفند کوچک در Yahoo Mail
    معروفترین مردان به همراه مادرانشان
    دیدنی های امروز
    صاویر 10 بانوی اول امریکا در 50 سال
    هنر تزئین سوسیس و کالباس
    به زودی در آسیا و اقیانوسیه: ورژن CDMA گوشی LG Cookie - نهم اردی
    یش بینی ABI Research در مورد تعداد مشترکین گوشی‌های تلفن همراه 2
    W7؛ گوشی ورزش دوستانه از موتورولا - 9 اردیبهشت 1388
    فروش کلی سه ماهه اول گوشی‌های تلفن همراه از مرز پیش بینی‌ها گذشت
    فال امروز 9 اردیبهشت
    [همه عناوین(454)][عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا