توصیه های کلی به خانم های خانه دار - بیا تو بندر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ مردم نزد خداوند در روز قیامت و آن که [از دیگران] به خدا نزدیکتر است ، پیشوای دادگر است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

توصیه های کلی به خانم های خانه دار

1. سعی کنید در طول روز دست های تان کمتر به طور مستقیم با آب و صابون تماس داشته باشد. هر چند این کار سختی است، بخصوص برای خانم های ایرانی که تا حدی وسواس شستن دارند، اما با کمی تمرین، این مسئله جا می افتد.

2. استفاده از کرم های مرطوب کننده بسیار کمک کننده است، اما در مورد نوع و مارک مصرف باید با متخصص پوست مشورت کرد و هیچ گاه نباید سر خود آن را از داروخانه خرید؛ علت این است شما می خواهید این کرم را مرتب و مکرراً استفاده کنید و اگر این کرم به هر دلیل مناسب پوست شما نباشد.

بسیار مضر است و چه بسا مشکل دست تان را بدتر کند. بلافاصله بعد از شستشو یا حمام، با یک حوله نرم پوست را به آرامی خشک کنید و فوراً کرم نرم کنند یا مرطوب کننده بمالید. از همین کرم درطول ساعات بیداری هم باید به دفعات و مکرراً استفاده شود.

3.   ارتباط خوردن برخی مواد  غذایی با اگزمای تماسی دست دقیقاً مشخص نیست. اگر فکر می کنید رابطه ای بین بیماری شما و ماده غذایی خاصی وجود دارد بهتر است حداقل برای سه ماه آن ماده غذایی خاص را از رژیم خود حذف کنید.

البته گاهی تماس دست با آن ماده غذایی در حین خوردن موجب بروز اگزما می شود یعنی ورود آنها به دستگاه گوارش نقشی ندارد. به طور کلی بهتر است که از خوردن نوشیدنی های حاوی رنگ های خوراکی و مواد شیمیایی افزودنی، قهوه، کاکائو، شکلات، تنقلات مثل پفک نمکی، سوسیس و کالباس، کنسرو و بخصوص کنسروهای مانده، سس، ادویه و فلفل پرهیز کنید.

4.داشتن آرمش فکری و پرهیز از تنش در کلیه مراحل زندگی و برای هر کس 0(بیمار یا سالم) مفید است.

5.  از مصرف مواد آرایشی، عطرها، اسپری های خوشبو کننده و سیگار حتی الامکان پرهیز کنید.

6.جهت کارهای منزل حتماً از دستکش استفاده کنید. دستکش پوشش محافظی است که پوست شما را از گزند مواد آسیب رسان خارجی حفظ می کند. بهانه هایی مانند این که با دستکش نمی توان کارهای منزل را انجام داد یا ظرف ها خوب تمیز نمی شوند و غیره، حتی اگر هم صحیح باشند، فایده ای برای پوست ندارند.

باید به فکر پوست دست خود باشید و این وسواس ها را از خود دور کنید اگر دستکش به طور منظم و مرتب استفاده نشود دیر یا زود پوست خراب می شود و هیچ وقت به حال اول (حتی با درمان) بر نمی  گردد، پس تا دیر نشده به فکر باشید.

7. صابون مصرفی باید ملایم، خنثی یا چرب باشد.

8.   از خاراندن موضع تا حد امکان خودداری کنید و در عوض داروهای ضد خارش را کهبرای شما تجویز شده مصرف کنید. اگر داروها مؤثر نبود یا عوارضی (مانند خواب آلودگی) داشتند، با متخصص پوست خود مشورت کنید. داروها باید منظم و طبق دستور استفاده شوند و مراجعات به متخصص پوست مطابق برنامه باشد.

9. غالباً بیماران به محض اندکی بهبودی از مصرف داروها خودداری می کنند یا این که داروها را به صورت نامنظم استفاده می کنند. این کار بسیار غلط است. بدون دستور متخصص پوست، هیچگاه درمان خود را تغییر ندهید یا قطع نکنید.

از به کاربردن نصایح درمانی دیگران جداً پرهیز کنید، به پزشک خود اعتماد کنید و مشکلات درمانی خود را فقط با ایشان (نه با افراد خانواده، کوچه و محله) در میان بگذارید. برای درمان صحیح منحصراً به متخصص پوست مراجعه کنید.

10.  بهترین جنس لباس برای اشخاص دارای اگزما، لباس های نخی خالصی (کتان) است و باید از پوشش های پشمی، نایلونی، پلاستیکی و کلاً موادمصنوعی تا حد امکان پرهیز کنند. در ضمن لباس باید نرم و لطیف یا حداقل پرز و نسبتاً آزاد (نه تنگ نه گشاد) باشد.

11. دما و رطوبت محل کار و منزل شما باید متعادل و سیستم تهویه منزل به خصوص آشپزخانه مناسب باشد. از هر موقعیت و مکانی که ذرات معلق در هوا باشد پرهیز کنید (عدم استفاده از گیاهان گل دار در منزل، استفاده از موکت کم پرز به جای قالی و جارو برقی به جای جاروی دستی و...).

(خشایار فرخیان)



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط آدمین در جمعه 88/2/11 و ساعت 12:42 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    شهر زیر زمینی و شگفت انگیز در جزیره کیش
    تصاویر جالب غروب خورشید در مریخ
    "توتان خامون" جوانترین و مشهورترین فرعون مصر
    درختی بی نظیر
    "طالع بینی اسم"
    4 ترفند کوچک در Yahoo Mail
    معروفترین مردان به همراه مادرانشان
    دیدنی های امروز
    صاویر 10 بانوی اول امریکا در 50 سال
    هنر تزئین سوسیس و کالباس
    به زودی در آسیا و اقیانوسیه: ورژن CDMA گوشی LG Cookie - نهم اردی
    یش بینی ABI Research در مورد تعداد مشترکین گوشی‌های تلفن همراه 2
    W7؛ گوشی ورزش دوستانه از موتورولا - 9 اردیبهشت 1388
    فروش کلی سه ماهه اول گوشی‌های تلفن همراه از مرز پیش بینی‌ها گذشت
    فال امروز 9 اردیبهشت
    [همه عناوین(454)][عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا